Byrådsmedlemmer
I Skive Kommunes Byråd er vi i partiforeningen Socialdemokratiet i Skive Kommune repræsenteret med i alt 5 folkevalgte medlemmer.
Kim Jepsen
kimj@skivekommune.dk
TLF.: 60 19 87 66
Bosat i Ramsing Født i december 1979 Valgt ind i byrådet første gang i 2017 Derudover er jeg formand for Ungdomsskolen Skives bestyrelse. Jeg bor i Ramsing med min kone Maiken, og sammen har vi tre børn, Peter, Nana & Alberte – alle tre i den skolesøgende alder. Jeg er uddannet sælger og har arbejdet som sådan i mange år, og jeg har siden 2013 været ansat på Thise mejeri. Jeg valgte at gå ind i politik, fordi det altid har haft min store interesse, og fordi jeg mener, det er vigtigt, at vi i Skive byråd har repræsentanter for så mange dele af kommunen som muligt, og jeg mener ligeledes, det er vigtigt at børnefamilierne er repræsenteret i byrådet. Skive kommune er en decentral kommune med halvdelen af dens indbygger i Skive by og resten i det store skønne opland. Vi skal for alt i verden ikke have landsbyer, som bliver reduceret til sovebyer eller spøgelsesbyer. Vi SKAL have ALLE med. Udover politik er mine fritidsinteresser: I er altid velkommen til at kontakte mig. E-mail: kimj@skivekommune.dk I kan også følge mig på Facebook: @stemkimjepsen Kim Jepsen
Medlem af følgende udvalg:
Tlf.: 6019 8766
Lissa Juliane Birkkjær Højmose
lissajuliane@gmail.com
TLF.: 29 79 89 26
Mærkesager: Lissa Juliane Birkkjær Højmose
Uddannet pædagog. Arbejdet som leder i daginstitutioner i 22 år i henholdsvis Holstebro og Skive Kommuner.
Nuværende job er CFO i Højmose Erhverv i Dommerby
– Børns og unges trivsel og udvikling – Fra 0-25 år
– Personale trivsel og udvikling – På skole- og dagtilbudsområdet
– Nedbringe bygningsmassen på skole- og dagtilbudsområdet. Med faldende børnetal gennem flere år, bliver vi nu nødt til at kigge på den bygningsmasse, vi har på området, og dermed fremtidssikre kvaliteten på Skive Kommunes skole- og dagtilbud.
– Tiltrække nye uddannelser. Gøre det attraktivt at vælge Skive Kommune, frem for andre.
– Efterkomme geografiske ønsker til nybyggere i Skive Kommune, og give mulighed for lejeboliger hvor disse ønskes.
Peter Hahn
hahn7870@gmail.com
TLF.: 61 28 81 01
Jeg er 58 år og bor i Roslev sammen med Lene, der er lærerinde på vor lokale skole, og med hvem jeg har været gift siden 1996. Vore 2 børn, Asbjørn og Karen, har for længst forladt ”reden” for at De seneste 4 år har jeg endvidere fungeret I løbet af min anden byrådsperiode fik jeg sværere Da jeg i februar 2023 blev inviteret Jeg takkede hurtigt ”ja tak”. Jeg har stor erfaring med mennesker fra alle sociale lag via mine berøringsflader, og jeg mener selv, at vejen ”frem” for vor kommune er et optimeret fokus på prioritering af vor De seneste mange års prioritering af ”materielle monumenter” har tydeligvis ikke løst vor store bosætningsudfordring! Vi kan ikke være bekendt at igangsætte flere totalt mislykkede strukturprocesser for undervejs af stoppe disse Jeg ønsker i et forhåbentligt bredt politisk samarbejde at etablere en langsigtet vision for hele skole- og dagtilbudsområdet med henblik på at frigive økonomiske midler til trivsel, dannelse og læring for vore børn – i prioriteret rækkefølge og som hinandens forudsætninger. En sådan tydelig prioritering – ikke bare i tale men i Vil jeg anbefale dig at sætte dit kryds ved Peter Hahn, liste A til kommunalvalget den 18. november 2025. Peter Hahn
flytte til Aarhus i forbindelse med uddannelse.
Jeg har siden 1998 været ansat i beredskabet hos Skive Politi – herunder som politiets repræsentant
i SSP-samarbejdet (Skole, socialvæsen og politi) i 20 år.
som tillidsmand samt været bestyrelsesmedlem i Politiforeningen i Midt- og Vestjylland.
Siden 1999 har jeg som en form for fritidsinteresse haft min gang i Ungdomsskolen-Skive, hvor jeg
har undervist unge til knallertkørekort samt haft sæde i skolens bestyrelse.
Jeg var valgt til Skive Kommunalbestyrelse for Venstre fra 2014 – 2021. Mærkesager har alle årene
været – OG er fortsat – god og rimelig service for vore børn, unge og ældre. Gennem mine 8 år i
byrådet var jeg en del af Fritids- og Kulturudvalget (4 år), Sundheds-, Social- og
Forebyggelsesudvalget (4 år), Børne- og Familieudvalget (8 år – heraf 4 år som næstformand) og
Ældreudvalget (nuværende seniorudvalg – 4 år).
og sværere ved at ”se mig selv i spejlet”; intern topstyring, manglende indflydelse til de, der ikke samtykkede, samt efter min mening nedprioritering af velfærd og service for vor kommunes borgere, medførte min udmelding af Venstre nytårsaften i 2021.
En del af mig er fortsat liberal, men en større del er ”social”.
inden for hos Socialdemokratiet – Danmarks ”social-liberale” parti, var valget let.
nuværende borgere.
Jeg ønsker igen at være medlem af vor kommunalbestyrelse, da jeg meget gerne vil være med til gennemførelse af et paradigmeskifte, hvor alle vor kommunes nuværende borgere i langt større grad
skal profitere af politiske beslutninger og intelligente investeringer, og hvor vi sætter ”langt lys” på en bedre service for vore ældre medborgere – og dermed indirekte på et bedre arbejdsmiljø for
ansatte i ældreplejen.
Vi har ikke råd til at spare på uddannelse til livet for vore unge – vores alles fremtid!
grundet misforståede partipolitiske eller personlige interesser!
handling – trumfer den gennem mange år mislykkede prioritet af at ”lægge penge i kassen”.
Ønsker du dig som vælger repræsenteret af en politiker, der udviser empati, har ”menneskeerfaring”, har politisk viden samt evne og mod til at lytte, tale og samarbejde.
Helle Madsen
LÆS MERE
Efter et arbejdsliv som socialrådgiver – primært på børne- og familieområdet i Mine mærkesager En kommune i balance – fra by til land Et ældreområde i udvikling En grøn kommune – vandet i centrum Derfor skal du stemme på mig Stem personligt Helle Madsen
Skive Kommune – nyder jeg nu min efterløn. Min baggrund har givet mig en dyb
indsigt i, at mennesker ikke har lige vilkår, og at vi som samfund har et ansvar for at skabe bedre muligheder.
De seneste seks år har jeg været aktiv i Socialdemokratiets bestyrelse i Skive, og jeg er stolt af det stærke hold, vi stiller med til kommunalvalget. Jeg elsker politik og stiller op, fordi jeg vil have reel indflydelse på, hvordan Skive udvikler sig. Jeg er kendt som vedholdende og insisterende – egenskaber jeg ser som en styrke, fordi de sikrer fremdrift og resultater.
Børn og unge – guldpakken til fremtiden
Skive har få børn. Det skal vi vende til en fordel. Vi har mulighed for at give mere
ikke mindre. Vores børn fortjener mere end minimum. Jeg vil arbejde for en
langsigtet plan for skoler og dagtilbud, med stærke faglige miljøer, moderne
faciliteter og trygge fællesskaber. At give mere skal være vores gave til de unge
familier som bliver boende og dem der flytter til.
Jeg brænder for, at hele Skive Kommune udvikler sig – ikke kun Skive by. Vi skal
gøre det tillokkende at blive for de unge og for tilflytterne. Skive Kommune skal
være attraktiv at bo og arbejde i. Kommunen skal være en motor for udvikling og en smidig samarbejdspartner for borgere og erhvervsliv.
Ældreplejen er under pres, og det skaber utryghed for både borgere og ansatte. Jeg vil arbejde for en ny vision for området, hvor vi i samarbejde med fagfolk, pårørende og boligforeninger skaber fleksible løsninger og sikrer, et godt liv for alle aldre.
Skive Kommune ligger unikt placeret med Limfjorden på tre sider. Fjorden og
drikkevandet er truet. Vi skal sammen genopbygge det ødelagte og og styrke det
folkelige engagement i fjorden. Jeg vil arbejde for en grøn trepart, hvor borgere, erhverv og kommune sammen driver den grønne omstilling.
Jeg stiller op, fordi jeg tror på Socialdemokratiets velfærdsmodel – og fordi Skive
Kommune har brug for en ledelse, der tør tænke nyt, og holder fast i velfærden.
Med min erfaring, min lokale forankring og mit engagement vil jeg kæmpe for en stærkere, grønnere og nytænkende Skive Kommune – hvor alle generationer har mulighed for at trives og bidrage.
Daniel Nors
dano@skivekommune.dk
TLF.: 30 52 18 13
Daniel Nors – Kandidat til Skive Byråd for Socialdemokratiet Jeg er 43 år, bor i Skive med min kæreste Mette – og jeg stiller op, fordi vi kan gøre det lidt bedre i morgen end i dag. Min baggrund spænder fra erhvervsliv og forsvaret til arbejdet med nogle af kommunens mest udsatte børn og unge. Jeg har to udsendelser til Kosovo bag mig, er uddannet lærer og arbejder i dag som Forebyggelseskoordinator i Skive Kommune. Jeg ved, hvordan man skaber løsninger på komplekse problemer – sammen med mennesker, ikke systemer. Fællesskabet er min drivkraft. Jeg er bestyrelsesformand for Skive IK og BROEN Skive, der hjælper børn ind i foreningslivet. Jeg tror på stærke lokalsamfund, hvor ingen lades i stikken. Mine mærkesager: Jeg er ordentlig, tydelig og ambitiøs. Skive har brug for politikere, der tør tage ansvar – også når det er svært. Velfærd er ikke en udgift. Det er en investering i vores fælles fremtid. Daniel Nors
Folketingsmedlem og Folketingskandidat
Anne Paulin
LÆS MERE
Jeg er gået ind i politik fordi jeg brænder for et grønnere og mere retfærdigt Danmark. Jeg er vokset op på en gård i Hindborg, og gik i folkeskole på først Hem og senere Skivehus Skole. Min interesse for politik startede helt tilbage i mine tidligere ungdomsår, hvor jeg blandt andet var formand for Danmarks Socialdemokratiske Ungdom i Skive i min gymnasietid. Siden 2013 har jeg været folketingskandidat for Socialdemokratiet i Skive, og siden 2019 som valgt Medlem af Folketinget. Til dagligt er jeg klima-energi- og forsyningsordfører, og jeg bruger derfor en stor del af min tid på arbejdet med at gøre Danmark til et grønt foregangsland med en ambitiøs klimapolitik. Udover klimaet, brænder jeg særligt for at gøre vores velfærdssamfund endnu stærkere og skabe bedre muligheder for flere mennesker. Ikke mindst udfordringerne med at skabe en bedre balance mellem land og by optager mig også meget, og jeg mener, at der er sket en alt for stor centralisering af Danmark i de seneste år. Inden jeg blev valgt til Folketinget har jeg primært beskæftiget mig som rådgiver i større virksomheder med fokus på infrastruktur og energi. Min uddannelsesmæssige baggrund er en kandidat i International Business and Politics fra CBS i København, men jeg har blandt andet også boet og studeret i New York i USA i en periode. Privat er jeg gift med Mads, der også arbejder inden for politik. Fritid er der ikke meget af ved siden af arbejdet i Folketinget, men når tiden er til det, kan vi godt lide at tage på vandreture sammen i naturskønne omgivelser i ind- og udland. Du er altid velkommen til at kontakte mig med spørgsmål, kommentarer eller forslag. Min mailadresse er anne.paulin@ft.dk og telefon 61 62 51 40. Du kan følge mit politiske arbejde på www.facebook.com/annepaulin2 eller på min Twitterprofil @Paulin_Anne. Anne Paulin
Europa-Parlamentsmedlem
Niels Fuglsang
LÆS MERE
Jeg er født og opvokset i Thy og har en grundlæggende tro på den danske velfærdsmodel, selvom jeg samtidig mener, at Danmark har brug for EU for at overkomme fremtidens grænseoverskridende udfordringer. En del af min opvækst har jeg brugt på et økologisk landbrug, og det har spillet en stor rolle for mine politiske holdninger til økologi, bæredygtighed og dyrevelfærd. Jeg har en kandidatgrad i statskundskab fra Københavns Universitet og har tidligere arbejdet for den danske centrum-venstre tænketank CEVEA og været rådgiver for klima-, energi- og forsyningsminister Dan Jørgensen, dengang han var medlem af Europa-Parlamentet. Ved siden af mit nuværende fuldtidsarbejde som MEP for S&D, er jeg også ved at færdiggøre min PhD-afhandling på CBS, hvor jeg undersøger Finansministeriets regnemodeller. Den 26. maj 2019 blev jeg valgt ind som medlem af Europa-Parlamentet for første gang som repræsentant for Region Midtjylland. Her har jeg fået plads i Udvalget om Industri, Forskning og Energi (ITRE) og i Økonomiudvalget (ECON). I sommeren 2020 blev jeg også valgt til to helt nye særudvalg for hhv. dyretransporter og skattesvindel. Med de poster er jeg fast besluttet på at bruge al min erfaring på at sætte en stærk rød-grøn agenda for Europa-Parlamentet, der også tager hensyn til dyrene og fair skattebetaling. Det betyder meget for mig at vise, at der i virkeligheden ikke er så langt fra Midtjylland til Bruxelles. Vi har brug for hinanden. Derfor har jeg hvert år, siden jeg stillede op, cyklet Midtjylland tyndt med en stort hold gode socialdemokratiske kammerater, hvor vi får snakket med en masse lokale og lært meget, jeg kan bruge i EU. Jeg håber også, at I ikke vil tøve med at kontakte mig på Facebook, Instagram eller Twitter, hvis I har input til os folkevalgte! Niels Fuglsang
Medlem af Europa-Parlamentet for Danmark
